نوشته‌های یه نفر

تبلیغاتــــ advertising

آخرین مطالب سایت نوشته‌های یه نفر


سپاهان درب
دیدار رئیس ائتلاف معارضه سوریه با جابری انصاری
دلیل گریه شجاعی پس ازباخت به مکابی اسراییل
نمایندگان 9 کشور وارد تهران شدند

GPRS چیست؟

جی پی ار اس یکی دیگر از امکانات تلفن همراه می باشد که امکان ارسال و دریافت اطلاعات را در تلفن همراه امکان پذیر می سازد در زیر اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع براتون گذاشتم امیدوارم کاربردی باشد.09-02-2013 06-04-51 ب

● GPRS چیست؟
GPRS مخفف General Packet Radio Service یا (سرویس عمومی پکت­های رادیویی) است که امکان ارسال و دریافت اطلاعات و داده را روی شبکه تلفن‌همراه فراهم می­سازد. این تکنولوژی جدید، مکالمه تلفنی و ارسال اطلاعات را برای کاربران، در یک زمان ممکن می­سازد و در واقع سیستم تکمیل شده SMS تلقی می­شود.
● مشخصات اصلی GPRS
پیش از پیدایش GPRS، کانال­های رادیویی، برای تماس و ارسال داده­ها در شبکه GSM با روشی نامناسب فقط برای ارسال داده استفاده می­شد. با ظهور GPRS، این کانال­های رادیویی در یک دوره زمانی ثابت، بین چند کاربر به اشتراک گذاشته می­شود. تعداد این کاربران به کاربردهای مورد استفاده و نیز مقدار داده­های منتقل شده بستگی دارد.
GPRS دارای چند مشخصه و یا قابلیت مهم است که اهم آنها عبارتند از:
۱) سرعت:
خطوط معمولی تلفن‌همراه، حداکثر دارای سرعت ۶/۹ کیلو بیت در ثانیه است، اما در صورت استفاده از سرویس High Speed Circuit Switch Data یا همان HSCSD، حداکثر می­توانند از سرعت ۴/۱۴ کیلو بیت در ثانیه بهره ببرند. این در حالی است که GPRS براحتی می­تواند با سرعت ۴۰ کیلو بیت در ثانیه، شما را به اینترنت متصل کند. این سرعت، دست کم چهار برابر سرعت معمول خطوط داده در تلفن­های همراه معمولی است.
۲) اتصال:
GPRS این امکان را به شما می­دهد که همواره ارتباط خود را با اینترنت حفظ کنید و دیگر لازم نیست برای برقراری ارتباط، هر بار به شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت وصل شوید.
۳) هزینه:
اصلی­ترین مزیت GPRS این است که مبلغ ارتباط خود را براساس مقدار اطلاعات ورودی و خروجی، به شرکت ارائه‌کننده سرویس می­پردازید نه براساس مدت زمانی که به اینترنت متصل هستید. یعنی ممکن است که تمام روز در محیط اینترنت باشید، اما فقط هنگام ارسال یک پیغام مبلغی پرداخت کنید.
+GPRS تمام پروتکل­های IP را پشتیبانی می­کند و واقعاً یک لینک همیشه روشن تلقی می­شود. یعنی لازم نیست پیغام­ها را از طریق سرور ارسال کنید بلکه می­توان آنها را به­صورت مستقیم به تلفن همراه دیگر ارسال کرد که این امر در کاهش ترافیک سرور، نکته­ای بسیار مهم است. امروزه اکثریت قاطع اپراتورهای شبکه­های بزرگ تلفن همراه، از شبکه GPRS استفاده می‌کنند، اما برای بهره­برداری از این سیستم می­بایستی گوشی تلفن‌همراه، قابلیت استفاده از این سرویس را داشته باشد.
● کاربردهای GPRS
▪ پست الکترونیکی
پست الکترونیکی، جایی است که GPRS در آن خودنمایی می­کند. با توجه به ارتباط دائمی با اینترنت و پرداخت به ازای اطلاعات ورودی/خروجی، شما می­توانید به نامه­های الکترونیکی دوستان و یا همکاران خود در هر زمان، با حداقل هزینه و حداکثر سرعت، پاسخ دهید و یا برای کارهای فوری به دیگران نامه بفرستید.
▪ اطلاعات مورد نیاز
دامنه وسیعی از اطلاعات را می­توان به گوشی تلفن‌همراه کاربران توزیع کرد. مثلاً می­توان نتایج مسابقات ورزشی، وضعیت آب و هوا، اطلاعات پروازها، تیترهای مهم اخبار، وضعیت ترافیک، موقعیت مکانی و… را برای کاربران ارسال کرد. متن بودن این اطلاعات لازم نیست زیرا آنها را می­توان به­صورت تصویر یا گرافیک و یا دیگر انواع اطلاعات قابل مشاهده تهیه و ارسال کرد.
با توجه به طول پیام کوتاه یا SMS که ۱۶۰ کاراکتر است فقط عنوان یا تیتر موضوع را می­توان اطلاع داد و به همین علت برای توزیع اطلاعات کوتاه از SMS و برای ارسال و توزیع پیام­های با محتوای بیش­تر از GPRS استفاده می­شود.
MMS: تصاویر ثابت و متحرک و فیلم­های down load شده را می­توان براحتی از طریق GPRS انتقال داد. نمایش جای پارک موجود (Monitoring Park Lost) و یا فرستادن تصاویر بیمار از داخل آمبولانس به بیمارستان و یا ویدئو کنفرانس و… از دیگر کاربردهای این سیستم است.
مرورگر وب: با مرورگر وب توسط GPRS براحتی و با سرعتی معادل خطوط تلفن معمولی (یعنی ۵۶ کیلو بیت در ثانیه) صفحات مورد علاقه­ خود را مرور کنید.
▪ Documentهای اشتراکی و یا کارهای گروهی GPRS:
از دیگر امکانات GPRS می­توان به اشتراک Documentها اشاره کرد که اجازه می‌دهد افراد از جاهای مختلف، روی یک Document به صورت مشترک و در زمانی واحد، کار کرده اطلاعات کسب شده خودشان را برای تبادل‌نظر به اشتراک بگذارند.
● کارایی GPRS
GPRS از لحاظ نظری باید بتواند سرعت انتقال اطلاعات را به ۱۷۱ کیلوبیت در ثانیه برساند. این در حالی است که در عمل، این سرعت ۴۰ کیلوبیت در ثانیه است. سرعت ارتباط در دستگاه­های متفاوت GPRS با یکدیگر فرق می­کند. برای محاسبه سرعت ارتباطات در دستگاه­های GPRS، بهتر است با طرح کدها و ساختمان کلاس­های مربوط به آن آشنا شویم.
GPRS به طور کلی دارای چهار نوع کد CS۴،CS۳،CS۲،CS۱ است. هریک از این کدها، از قابلیت انتقال اطلاعات، حداکثر با سرعت ۴/۲۱ کیلوبیت در ثانیه برخوردارند و در هر یک از آنها، قسمتی برای تصحیح خطای انتقال اطلاعات، درنظر گرفته می­شود.
CS۱ دارای بیشترین سهم برای تصحیح اطلاعات است و در آن فقط حدود ۹ کیلو بیت در ثانیه از کل ۴/۲۱ کیلو بیت در ثانیه، برای انتقال اطلاعات باقی می­ماند.
CS۲،CS۳ دارای سرعت بیش­تری بوده و سرعت انتقال اطلاعات در آنها، به حدود ۴/۱۳ کیلوبیت در ثانیه در CS۲ و ۶/۱۵ کیلوبیت در ثانیه در CS۳ می­رسد.
در CS۴ سرعت انتقال به حداکثر مقدار خود یعنی ۴/۲۱ کیلو بیت در ثانیه می­رسد و هیچ نوع تصحیحی در این قسمت انجام نمی­گیرد.
دستگاه­های موجود GPRS، فقط CS۱ و CS۲ را با سرعتی پایین­تر ارائه می­دهند. در مواقع لازم، این دو به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می­گیرند.
شبکه­های GSM و GPRS امکان استفاده از ۸ تایم اسلات را در هر لحظه از زمان دارند. لذا سرعت انتقال اطلاعات را می‌توان با کنار هم قرار دادن تایم اسلات­ها، بیشتر و بیشتر کرد. دستگاه­های GPRS براساس ادغام تایم اسلات به کلاس‌های ذیل تقسیم می­شوند:
در عمل، سرعت انتقال به علت محدودیت ایجاد شده توسط شرکت ارائه دهنده خدمات و نیز محدودیت موجود در دستگاه­ها، کاهش می­یابد.

بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلمات کلیدی
i> http://pnuna.avaxblog.com/
  • http://wp-theme.avaxblog.com/
  • http://niushaschool.avaxblog.com/
  • http://miiniikatahamii.avaxblog.com/
  • http://sheydaw-amirhoseiwn.avaxblog.com/
  • http://akhbar-irani.avaxblog.com/
  • http://tanzimekhanevadeh.avaxblog.com/