نوشته‌های یه نفر

تبلیغاتــــ advertising

آخرین مطالب سایت نوشته‌های یه نفر


سپاهان درب
دیدار رئیس ائتلاف معارضه سوریه با جابری انصاری
دلیل گریه شجاعی پس ازباخت به مکابی اسراییل
نمایندگان 9 کشور وارد تهران شدند

7 ترفند دانستنی در اندروید

در این مقاله به ۷ ترفند از ده ها ترفند جالب موجود در اندروید می پردازیم که اکثر کاربران آن ها را نمی دانند.
اندروید پر است از ترفند؛ از ترفندهای ساده و ابتدایی گرفته تا ترفندهایی که هر کاربری آن ها را نمی داند و جالب و کارآمد هستند. در این مقاله به ۷ ترفند از ده ها ترفند جالب موجود در اندروید می پردازیم که اکثر کاربران آن ها را نمی دانند.

1 . در هر قسمت، بازی و یا اپلیکیشنی که هستید با گفتن OK Google به جست وجو بپردازید

یکی از مزیت های بزرگ اندروید سازگاری کامل آن با سرویس های گوگل است. در آخرین نسخه های اپلیکیشن Google Search قابلیتی اضافه شده است که می توانید در هر قسمت از دستگاه اندرویدیتان، حتی درون اپلیکیشن ها با گفتن عبارت OK Google به جست وجو بپردازید.

برای فعال سازی این امکان ابتدا به اپلیکیشن Google Settings و یا Google Search بروید. در قسمت Search and Now به منوی Voice و پس از آن به منوی Ok Google Detection بروید و گزینه  From any screen را فعال کنید. حال با ۳ بار تکرار عبارت OK Google صدای شما تشخیص داده می شود.

۲ . با بالا بردن سرعت انیمیشن ها روح تازه ای به دستگاه اندرویدیتان بدمید

یکی از بزرگ ترین شکایت ها از اندروید کندی و تاخیر آن است. با این ترفند می توانید با سرعت بیشتری به گشت و گذار درون اندروید بپردازید. به گزارش ایتنا، گوگل برخی تنظیمات مخصوص توسعه دهندگان را مخفی کرده است که ابتدا باید به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

مراحل زیر را دنبال کنید: ابتدا به قسمت تنظیمات مراجعه و بخش About Phone یا همان درباره  دستگاه را باز کنید. سپس ۷ بار روی Build Number ضربه بزنید تا منوی مخفی مخصوص توسعه دهندگان نمایش داده شود. برای مراجعه به این منو به صفحه  اصلی تنظیمات بروید و به قسمت Developer Options مراجعه کنید.حال مقدار Windows transition scale و Transition animation scale و Animator duration scale را روی 5x. قرار دهید یا به کلی آن ها را خاموش کنید.

۳ . دستگاه گمشده تان را ردیابی، قفل و یا پاک سازی کنید

نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می تواند گوشی را ردیابی کند اما وقتی گوشی گم می شود دیگر این نرم افزارها به کمک تان نخواهد آمد؛ چراکه باید قبل از گم شدن، این نرم افزارها را روی دستگاه تان نصب کنید. گوگل برای این مشکل چاره ای اندیشیده است و می توانید با این ترفند از مکان فعلی دستگاه تان با خبر شوید و حتی اطلاعات آن را پاک کنید.

حتی اگر گوشی خود را در خانه گم کردید می توانید با گزینه Ring زنگ گوشی خود را به صدا درآورید. اگر جی پی اس دستگاه تان در کامل ترین حالت قرار داشته باشد ردیابی آن دقیق تر انجام می شود.

این مراحل را دنبال کنید:مطمئن شوید که Android Device Manager روی دستگاه تان نصب است. از طریق رایانه به این لینک مراجعه و از منو گوشی خود را انتخاب کنید. حال می توانید زنگ آن را به صدا درآورید یا آن را قفل و یا اطلاعات آن را پاک کنید. اگر Ring را انتخاب کنید گوشی شما به مدت ۵ دقیقه با بلندترین صدای ممکن زنگ خواهد خورد و برای متوقف کردن آن باید کلید Power را بفشارید.

۴ . در صفحه  قفل موسیقی را به عقب یا جلو ببرید

اگر اهل موسیقی باشید حتما دیده اید که هنگام پخش موسیقی، تصویر صفحه  قفل دستگاه تان به تصویر آلبوم تغییر می کند و می توانید موسیقی را متوقف کنید و یا ادامه دهید. همچنین می توانید به موسیقی قبلی و بعدی بروید؛ اما امکان جلو و عقب بردن موسیقی در حالت عادی وجود ندارد، بدین منظورمراحل زیر را طی کنید:وقتی موسیقی در صفحه  قفل در حال پخش است، یکی از 3 کلید موجود را برای مدتی بفشارید. در این هنگام نواری ظاهر می شود، حال می توانید عمل مورد نظر را انجام دهید.

۵ . ویجت ها را به صفحه  قفل خود بیاورید

ویجت ها یکی از برترین نقاط مثبت اندروید محسوب می شوند.از نسخه  ۴ اندروید این امکان وجود دارد که در صفحه  قفل دستگاه هم از ویجت ها استفاده کنید. با این کار می توانید دسترسی سریعی به اخبار و اطلاعات مهم پیدا کنید و DashClock Widget یکی از بهترین ویجت ها برای صفحه قفل است.

برای این کار این مراحل را طی کنید:ابتدا به تنظیمات بروید و به قسمت Security یا همان امنیت مراجعه کنید. سپس تیک Enable widgets را بزنید.حال به صفحه  قفل مراجعه کنید و با کشیدن انگشت از چپ به راست یا همان سوایپ کردن می بینید که علامت + ظاهر می شود. با انتخاب این گزینه، می توانید فهرستی از ویجت ها را مشاهده و از آن ها در این صفحه استفاده کنید.

۶ . مکان یابی را در حالت کم مصرف قرار دهید

اگر نیاز زیادی به اطلاعات و موقعیت مکانی ندارید، می توانید با این ترفند از مصرف باتری توسط جی پی اس بکاهید. اندروید دارای 3تنظیم مختلف برای مکان یابی شامل High accuarcy، Battery saving و Device only است.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:به تنظیمات دستگاه بروید و Location را انتخاب کنید. حال به Mode بروید و حالت مورد نظر خود را انتخاب کنید که گزینه  Battery saving در مصرف باتری شما توسط جی پی اس صرفه جویی خواهد کرد.

۷ . تنظیم کنید که با فشردن کلید Home چه اپلیکیشنی باز شود

در دستگاه هایی با کلیدهای مجازی کشیدن کلید خانه به بالا باعث باز شدن Google Search می شود. در برخی از دستگاه ها که کلید فیزیکی دارند ،می توانید با چند ثانیه نگه داشتن این کلید به Google Search دسترسی پیدا کنید.

نرم افزاری با نام Home Button Launcher وجود دارد که با آن تعریف می کنید که با حرکات گفته شده چه اپلیکیشنی باز شود. با این کار می توانید در هر قسمتی از اندروید به اپلیکیشن مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید.برای این کار این مراحل را طی کنید: برنامه  Home Button Launcher را دانلود و نصب کنید.

حال کلید Home را به بالا بکشید یا بفشارید و سپس Home Button Launcher را به عنوان پیش فرض انتخاب کنید و از منویی که در گوشه  بالا وجود دارد گزینه  Add را انتخاب و سپس اپلیکیشن های مورد نظرتان را انتخاب کنید تا با این حرکت باز شود.
بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلمات کلیدی
i> http://pnuna.avaxblog.com/
  • http://wp-theme.avaxblog.com/
  • http://niushaschool.avaxblog.com/
  • http://miiniikatahamii.avaxblog.com/
  • http://sheydaw-amirhoseiwn.avaxblog.com/
  • http://akhbar-irani.avaxblog.com/
  • http://tanzimekhanevadeh.avaxblog.com/