نوشته‌های یه نفر

تبلیغاتــــ advertising

آخرین مطالب سایت نوشته‌های یه نفر


سپاهان درب
دیدار رئیس ائتلاف معارضه سوریه با جابری انصاری
دلیل گریه شجاعی پس ازباخت به مکابی اسراییل
نمایندگان 9 کشور وارد تهران شدند

ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی های آندروید

گوشی های هوشمند پس از مدتی و نصب نرم افزار های گوناگون دیگر سرعت سابق را ندارند و شما به دنبال روش های افزایش سرعت گوشی موبایل خود خواهید گشت . در این مطلب از سایت Tech24.ir سعی داریم نگاهی نزدیکتر بیا اندازیم به روش های متفاوتی که شما بتوانید هر گوشی یا تبلیت آندرویدی را بهینه کرده و سرعت آن را بهبود بخشید . از گوشی اچ تی سی وان HTC One تا گوشی Nexus 4 ، چند ترفند آندروید برای این کار وجود دارد که خدمتتان عرض میکنیم :

ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی های آندروید

اکثر این ترفند ها نیاز به این دارند که گزینه Developer Options در گوشی شما فعال باشد . برای فعال کردن دولوپر آپشن به منوی تنظیمات Settings به قسمت درباره گوشی   بروید و سپس روی شماره ساخت   چند بار لمس کنید تا زمانی که پیغامی مبنی بر فعال شدن دولوپر آپشن دریافت کنید .

سرعت انیمیشن ها

مسلما داشتن انیمیشن در منو ها برای کسانی که از جذابیت های ظاهری لذت میبرند ، زیبا می باشد اما این انیمیشن ها میتوانند سرعت سیستم را کاهش دهند . خوشبختانه شما میتوانید سرعت آنها را کم کنید یا حتی اگر مایل باشید آنها را خاموش کنید . برای اینکار به دولوپر آپشن Developer Options بروید ، منو را به پایین برده تا به گزینه های Window Animation Scale ، Transition Animation Scale و Animator duration scale  برسید . برای هرکدام از آنها شما میتوانید سرعت انیمیشن را از نصف تا سرعت عادی تنظیم کنید یا حتی اینکه آنها را خاموش کنید . هنگامی که شما اینکار را کردید متوجه خواهید شد منو ها و جا به جایی ها سریعتر نمایش داده میشوند .
افزایش سرعت گوشی

پاک کردن حافظه کش cache  مرورگر

حافظه کش cache در واقع استخری از اطلاعاتی است که مرورگر از صفحات اینترنتی که قبلا دیده اید ، ذخیره میکند تا برای دفعات بعدی آن صفحه ها سریعتر بارگذاری شوند . با این وجود بعد از مدتی این حافظه از نظر حجم بسیار بزرگ شده و دارای اطلاعات قدیمی میگردد که حتی مرورگر هم دیگر از آنها استفاده نمی کند .

شما از هر نرم افزار مرورگر آندروید که استفاده میکنید میتوانید حافظه کش آن را پاک کنید . به طور کلی این گزینه در منوی تنظیمات مرور گر در اختیار شما قرار داده شده است . در مرورگر فایرفاکس آندروید این گزینه در قسمت privacy and browsing history قرار دارد .

افزایش سرعت گوشی های آندروید

فایل های پردازشی  process  و نرم افزار های غیر ضروری را پاک نمایید

سیستم عامل آندروید از یک سیستم داخلی مدیریت برنامه قوی بهره میبرد اما آن همیشه باهوش ترین نیست . نکته منفی اینجاست که فایل های برنامه هایی که دیگر مفید نیستند ، کماکان به صورت فعال در حافظه میمانند و فضا را اشغال میکنند حتی زمانی که شما ظاهرا برنامه مربوطه را بسته اید . در نتیجه بدلیل اینکه این برنامه ها در پشت زمینه در حال اجرا هستند و حافظه را اشغال نموده اند ، شما متوجه کاهش سرعت گوشی خواهید شد . شما به راحتی میتوانید حافظه کش cache را خالی کنید و فایل های پردازشی که دیگر استفاده ای برای شما ندارد را در قیمت تنظیمات نرم افزار ها متوقف کنید . مواظب باشید که چه فایل هایی را پاک یا متوقف میکنید . هر فایلی که با گوگل پلی Google Play یا سرویس های آندروید مرتبط بود را دست نزنید .

ترفند افزایش سرعت گوشی

حافظه کش cache نرم افزار ها را پاک کنید .

باز هم مراقب باشید که حافظه کش کدام برنامه ها را پاک میکنید . هنگامی که نرم افزار به زمان زیادی برای اجرا شدن نیاز دارد یا ناگهانی متوقف میشود ، در صورتی که قبلا بدون مشکل اجرا میشده است ، نشانه این است که حافظه کش cache برنامه اشکال دارد . شما به راحتی میتوانید به تنظیمات  بروید  سپس به مدیریت برنامه ها بروید بنامه مورد نظر را پیدا کرده و روی دکمه Clear Cache کلیک کنید .این کار تمام اطلاعات مربوط به لاگین کردن را پاک میکند ، بنابراین برای برنامه هایی که به آن نیاز دارند ، شما باید آن اطلاعات را مجددا وارد نمایید تا بتوانید مجددا از آنها استفاده نمایید .

نرم افزار های خود را آپدیت نگه دارید

این ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد ، اما آپدیت ها در حالت کلی باعث پیشرفت و بهبود سرعت ، کیفیت و امنیت نرم افزار میشود . شما به صورت دستی میتوانید به فروشگاه  گوگل پلی Google Play رفته و در قسمت My Apps با کلیک روی دکمه Update All نرم افزار های خود را آپدیت کنید . اگر برنامه ای برای آپدیت شدن نیاز به اجازه دارد ، پیغامی برای شما به نمایش در می آید و میتوانید قبل از تایید کردن آن را مرور کنید . شما همچنین میتوانید از فروشگاه گوگل گزینه آپدیت خودکار را فعال کنید که دیگر مجبور نباشید به صورت دستی آپدیت کنید . برای اینکار به تنظیمات Google Play رفته و گزینه آپدیت خودکار را تیک بزنید .

ترفند هایی برای افزایش سرعت گوشی های آندروید

ویجت های غیر ضروری را پاک کنید

شما به احتمال زیاد در هوم اسکرین خود ویجت هایی قرار داده اید ، اما واقعا از کدام یک از آنها استفاده میکنید ؟ اگر این ویجت ها فقط برای پر کردن صفحه می باشد از شر آنها خلاص شوید . همچنین اگر شما صفحات هوم اسکرین زیاد دارید که بعضی از آنها تنها دارای دو سه برنامه بیشتر نیستند آنها را مرتب بهینه کنید و برنامه های آنها را به صفحات دیگر انتقال بدهید و صفحات اضافی را پاک کنید .

لانچر launcher جدید نصب کنید .

البته لانچر جدید معجزه نمیکند اما ممکن است سرعت آن از لانچر کارخانه ای گوشی که در حال حاضر از آن استفاده میکنید مقداری بیشتر باشد . بعضی از لانچر ها به کاربران اجازه میدهند بسیاری از تنظیمات مانند آیکون ها و غیره را به دلخواه خود تغییر دهند حال آنکه بعضی دیگر بیشتر برای سرعت بهینه شده اند . بستگی به نیاز شما میتوانید آنها را انتخاب و استفاده کنید .

بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
کلمات کلیدی
i> http://pnuna.avaxblog.com/
  • http://wp-theme.avaxblog.com/
  • http://niushaschool.avaxblog.com/
  • http://miiniikatahamii.avaxblog.com/
  • http://sheydaw-amirhoseiwn.avaxblog.com/
  • http://akhbar-irani.avaxblog.com/
  • http://tanzimekhanevadeh.avaxblog.com/